مینیاتور
سلامی چو بوی خوش آشنایی
 

کارگردان به صورت خلاقانه کلمات فیلمنامه را به صدا و تصویرهای خاص و معین تفسیر و تبدیل می کند. او متن را به وسیله گرفتن خلاصه مفاهیمی که متن بر روی آن متمرکز است مجسم می کند. کارگردان همچنین هدف حرکت را به وجود می آورد که این کار کمک می کند به تعیین و انتخاب نماها، مکان قرار گرفتن دوربین و حرکاتش و حرکاتی که در صحنه رخ می دهد.کارگردان مسول ساختار دراماتیک ، ریتم و هدایت جریانی که در صدا و تصویر وجود دارد می باشد. او باید جذابیت را برای بیننده ایجاد نماید.کارگردان با مجری و گروه صحنه و.... کارمی کند . کارگردان باید متن را برای تصویربرداری اصلاح نماید و بر روی همه تنظیمات و تمرینها نظارت نماید به همان نسبتی که دستورات و پیشنهاداتش را در سراسر زمان ضبط برنامه و تدوین آن می دهد.


نقش کارگردان در موقعیتها و فرمتهای مختلف تولید تغییر می کند. در پخش زنده و در کار با چند دوربین ، کارگردان معمولا از مجری و گروه بازیگری در طول زمان تولید جدا می افتد به دلیل این که او باید در اتاق فرمان باقی بماند.در اتاق فرمان ، کارگردان  به کار سوییچر ـ در یک برنامه زنده او وسیله تدوین را کنترل می کند و معلوم می کند که کدام منابع تصویری و صدایی ضبط شود یا پخش شود ـ نظارت می کند. کارگردان همین طور در این گونه کارها دستوراتی از اتاق فرمان به تصویربرداران می دهد.مدیر صحنه یا منشی صحنه در یک کار زنده تلویزیونی، نماینده کارگردان در استودیو هستند. آنها مجری را راهنمایی می کنند و دستورات کارگردان را برای مجری با استفاده از علایم خاصی برای او تکرار می کنند. در تولید برنامه با یک دوربین ، کارگردان در استودیو و یا در لو کیشن باقی می ماند و در حد بسیار نزدیک با مجری و مدیر تصویر برداری  یا فیلمبرداری کار می کند.



موضوع مطلب : تلویزیون

ارسال شده در: ۱۳۸۸/۱٠/۱٤ :: ۱:٥٦ ‎ق.ظ :: توسط : رضا



موضوعات
آرشيو وبلاگ
پيوندها
RSS Feed