مینیاتور
سلامی چو بوی خوش آشنایی
 

 

تصویر هم برای خود دارای مشکلات تداومی است منجمله تغییر در:

-         توازن رنگی(color balance)

-         توازن Tonal

-         تغییرات نوری و نوردهی(exposure)

-         تغییرات عدسی وsharpness

-         کیفیت ضبط تصاویر

صحنه هایی که  در آنها درون برش وجود دارد و این برش بین دو نمایی که تغییرات عمده رنگی بین آنها وجود دارد زودتر به چشم می آید. برای حل این مشکل همه دوربینها باید قبل از شروع به کار به دقت وایت بالانس شوند و وایت بالانس دوربینها باید با یکدیگر مقایسه شود. این کار به خصوص در کار با چند دوربین بسیار مهم است و بسیار توصیه می شود.


smpte3.gif

هر بار که این کار را انجام می دهید ، یک تست الگوی الکتریکی (electronic test pattern) با تمام رنگهای اولیه و ثانویه در ابتدای ضبط بگیرید.این کار برای توازن رنگی در هنگام پخش به کار می رود.

 

 color balance 1color balance 2

 

 

 

 

همان گونه که در عکسهای بالا مشاهده می نمایید، برخی از عناصر تصویر تغییر یافته اند به خصوص رنگها و کنتراستهای پوست؛ هر چند تغییرات در پس زمینه ها کمتر به چشم می آید. شاید بیننده فیلم درنیابد که چه رنگهای دچار تغییر گردیده اند.به طور معمول برش از یک نمای بسته به یک نمای Two-Shotاغلب ما را دچار چنین مشکلاتی می سازد.

سیستمهای تدوین اغلب از Vectorscopeبرای تنظیم رنگ استفاده می نمایند. Vectorscope و Waveformجزیی از سیستم حرفه ای تدوین غیر خطی هستند. این سیستمها به شما اجازه می دهند که رنگ نما و صحنه ها را تصحیح نمایید.


پلهای تداوم در موسیقی پس زمینه

 

موسیقی می تواند انتقال بین قطعات را نرم نماید و یک قطعه واحد بین تمام واحدهای برنامه های تولیدی بسازد اگر موسیقی درست و صحیح به کار گرفته شود.

موسیقی پس زمینه می تواند یک حس و حالت کلی را می تواند به برنامه اضافه نماید بدون این که توجهی را به خود جلب نماید. موسیقی انتخابی می بایست حالت، ریتم و فاصله زمانی بین آیتمهای برنامه را حفظ نماید.



موضوع مطلب : تدوین فیلم

ارسال شده در: ۱۳۸۸/۱٠/٩ :: ٩:٢۸ ‎ب.ظ :: توسط : رضا



موضوعات
آرشيو وبلاگ
پيوندها
RSS Feed