مینیاتور
سلامی چو بوی خوش آشنایی
 

اگر شما نور سفید را به عنوان نورپایه در نظر بگیرید و آن را از یک منشور عبور دهید  خواهید دید، آن نور به قسمتهای جداگانه قرمز، آبی ، ارغوانی، زرد ، سبز، نیلی و بنفش تقسیم می شود. اگر شما همه این نورها راداشته باشید و آنها را باهم مخلوط نمایید دوباره به نور سفید دست پیدا خواهید کرد.

برای تلویزیون ما از قرابت خوب این هفت رنگ ، قرمز، آبی و سبز استفاده می کنیم. سفید مساوی است با همه این سه رنگ و سیاه مساوی است با هیچ کدام از آنها. با ترکیب مقادیر مختلف از این سه نور با هم بسیاری از رنگها ساخته می شود .

نور در تضاد با رنگهای نقاشی است که قرمز، زرد و آبی رنگهای اصلی آن است.


کمیت

اگر  بیرون روشن باشد و داخل تاریک باشد؛ چشم انسان می تواند از عهده محدوده بسیار زیاد روشنایی برآید اما همیشه این کار ثانیه هایی طول می کشد تا این که خود را  با شرایط تطبیق دهد.

 

درجه حرارت رنگی

شما حتما شنیده اید که رنگها را با درجه حرارتشان می خوانند که این کار کمک می کند به تصویربردار که فیلتر مناسب خود را برای انجام عمل White Balanceانتخاب نماید.وایت بالانس معمولا به وسیله نگه داشتن یک قطعه کاغذ سفید در جلوی دوربین و فشار دکمه Auto Balance انجام می شود.

اگر شما یک قطعه آهن داشته باشید و شروع به گرما دادن آن بنمایید در ابتدا آن قرمز می شود.اگر همچنان آن را گرما دهید و دمای آن را به 3200کلوین برسانید رنگ آن رو به سمت زردی می رود(مشابه رنگ نور لامپ). و اگر شما قادر باشید گرمای آن را به 5600کلوین برسانید به رنگی همانند نور روز دست خواهید یافت.



موضوع مطلب : نورپردازی

ارسال شده در: ۱۳۸۸/۱٠/۱٠ :: ٥:٠٢ ‎ب.ظ :: توسط : رضا



موضوعات
آرشيو وبلاگ
پيوندها
RSS Feed